Упровадження інноваційних технологій

 

Блок «Упровадження інноваційних технологій» спрямовано на удосконалення методичної майстерності педагогів.

Змістом цього блоку методичної роботи є заходи:

•        з розв'язання науково-методичної проблеми «Розбудова конструктивно-партнерської взаємодії сім'ї та ДНЗ», зо­крема - створення, апробація та впровадження у практику ро­боти програми співпраці з родинами вихованців «Вза­ємодія»;

підготовка творчою групою розробок (сценаріїв, конс­пектів та планів проведення) засідань «Школи бать­ківства» у формі семінарів, ділових ігор, практикумів, тренінгів тощо.

•        з упровадження в освітній процес методу проектів. Технологія педагогічного проектування сприяє формуванню творчої особистості. Педагоги, обираючи науково-методичну про­блему для дослідження, активно реалізують свій творчий потенціал у пошуковій роботі.

Нині педагоги нашого дошкільного закладу пра­цюють над такими проблемами:

  • мистецька лабораторія креативного розвитку дошкіль­ників;
  • українознавство  як засіб формування ак­тивної громадянської позиції;
  • інтелектуальна лабораторія «Розвиток логічного мислення засобами ТРВЗ»;
  • екологічний проект «Природа космосу».

Звичайно, упровадження інноваційних технологій неможливо уявити без самоосвіти педагогів. У процесі роботи педагоги активно користуються інформаційним банком даних методичного кабінету. Вони творчо використовують отриману інформацію і часто самі по­повнюють інформаційний банк. Цьому сприяє вільний доступ педа­гогів до інтернету, сучасних медіатек, фахової преси.

Для узагальнення і систематизації самоосвіти педагоги ведуть «Щоденник підвищення професійного рівня», у якому фіксують:

  • дослідницьку роботу над науково-методичною проблемою;
  • опрацьовані першоджерела;
  • вивчений перспективний педагогічний досвід;
  • участь у методичних заходах дошкільного закладу, району, міста;
  • співпрацю з колегами, батьками.

                          Вільна дискусія

Роль психологічної служби у підвищенні фахової компетентності педагогів

Однією з умов ефективного підвищення фахової майстернос­ті педагогів є позитивний психологічний клімат. Тому психологічна служба нашого дошкільного закладу систематично проводить до­слідження соціально-психологічного клімату у колективі :

виявляє чинники, що сприяють –

-    попередженню конфліктів;

-    формуванню доброзичливого ставлення до колег;

-    згуртуванню колективу;

розробляє рекомендації щодо –

-    оптимізації стилю спілкування;

-    поліпшення психологічного клімату у мікрогрупах;

надає практичну допомогу окремим педагогам у розв'язанні    особистісних проблем.

Для оптимізації взаємодії адміністрації з педагогічним ко­лективом практичний психолог щороку проводить анонімне ан­кетування «Керівник очима пе­дагога». Резуль­тати цього анкетування дають змогу виявляти та усувати про­блеми, що можуть завадити самореалізації деяких педагогів.

Загальновідомо, що упрова­дження інноваційних технологій потребує активної рефлексії пе­дагогів. А ще для успішності до­слідницької,   пошукової роботи педагогів та ефективного керів­ництва нею важливо знати став­лення педагогів до нововведень, самооцінку їх здатності до інно­ваційної діяльності.

Завдяки психологічному су­проводу процес підвищення фа­хової кваліфікації педагогів набув особистісно орієнтованого спря­мування.


         Портфоліо як «досьє успіхів» педагога

 

Загальновідомо, що ніщо так не. стимулює творчу самореалізацію педагогів, як ситуація успіху. Тож створити таку си­туацію для кожного — завдан­ня методичної та психологічної служб дошкільного закладу. Ми вважаємо, що у кожного педагога має бути «досьє успіхів», у якому відображатимуться всі його до­сягнення, цікаві педагогічні знахідки, перемоги у професійних кон­курсах тощо. Таким «досьє успіхів» у нашому дошкільному закладі є портфоліо кожного педагога. Наповнення його документами, що свідчать про особисті досягнення, — найкращий мотив для твор­чої самореалізації і удосконалення фахової майстерності педагога. Основна мета портфоліо — відобразити творче і професійне зрос­тання, сприяти формуванню навичок професійної рефлексії.

 

Результативність методичних заходів щодо підвищення фахової майстерності  педагогів

 

Така системна методична робота забезпечує безперервну пе­дагогічну освіту та стимулює підвищення фахової майстерності пе­дагогів. Ведення педагогічних та експериментальних досліджень сприяє:

-    розвитку інтелектуальної, емоційної і духовної сфер осо­бистості педагогів;

-    формуванню у них власної професійної позиції;

-    згуртуванню педагогічного колективу;

-    оптимізації роботи з дошкільниками та їхніми батьками.

Психолого-педагогічний моніторинг забезпечує індивідуаліза­цію методичної роботи та сприяє створенню комфортних умов для творчої самореалізації кожного члена колективу.

 

АНКЕТА

на визначення рівня професійної компетентності педагога

«Вихователь очима своїх колег»

 

 №      Характеристика педагога     

Оцінювання рівня професійної компетентності педагога ( в балах) 4(В)     

Оцінювання рівня професійної компетентності педагога ( в балах) 3(В)        

Оцінювання рівня професійної компетентності педагога ( в балах) 2(В)         

Оцінювання рівня професійної компетентності педагога ( в балах) 1(В) 

1. Професійні якості педагога(вимогливість , толерантність, обізнаність, систематичність, виваженість, самокритичність, винахідливість, врівноваженість)                            

 2. Особистісні якості педагога ( характер, звички, поведінка, культура)                                     

 3. Володіння методиками дошкільного виховання, знання дошкільної педагогіки, дитячої  психології                 

 4. Вміння вихователя  професійно та якісно організовувати навчально-виховний процес                                  

 5. Систематичність планування роботи з дітьми                    

 6.  Налагодженість взаємоконтакту з дитячим колективом      

 7.   Результативність роботи вихователя ( знання, вміння та навички дітей, розвиток їх творчих здібностей, сформованість вольових якостей, засвоєність моральних еталонів і т.д.)           8.  Співпраця з батьківським колективом ( різноманітність форм роботи)                                   

  9.  Участь вихователя у методичних заходах ДНЗ                  

 10.    Досвід роботи вихователя з певної проблеми                   

 11.    Прояви ініціативності вихователя в педагогічному колективі                               

 12    Взаємовідносини вихователя з колегами              

 13    Відношення вихователя до  виконання покладених обов’язків, доручень                               

          Максимальна кількість балів         48    36    24    12

 

УЗАГАЛЬНЕНІ ДАНІ

щодо оцінювання та визначення рівня професійної  компетентності педагога

(обробка  анкет  «Вихователь очима своїх колег»)

 

ІНСТРУКЦІЯ 

1.Навпроти кожного питання в табличці поставте один бал, який відповідає оцінці цього розділу (або 4, або 3, або 2, або 1)

2.Підрахуйте сумарну кількість балів кожного рівня та запишіть поряд із максимальною кількістю балів в останній графі таблиці.

3.Визначіть загальний бал шляхом додавання  загальної  максимальної кількості балів по кожному з чотирьох розділів.

4. Здійсніть оцінку рівня професійної компетентності педагога за поданими критеріями оцінювання.

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ:

Високий рівень – 48 балів  і більше

Достатній рівень – від 48 до  36 балів

Середній рівень – від 36 до 24 балів

Низький рівень – 12  балів  і менше

 

РЕЗУЛЬТАТИ:

Кількість педагогів, що брали участь в анкетуванні:_______

Кількість анкет з відповідним рівнем:

-         Високий -   __________

-         Достатній - _________

-         Середній -  _________

-         Низький -  __________

 

Загальний рівень професійної компетентності педагога

______________________________(ПІБ вихователя)

(рівень, що переважає за результатами обробки