Удосконалення педагогічної майстерності
Основною метою блоку «Удосконалення педагогічної майстерності» є забезпечення методичної допомоги педагогам із проблемних питань, які у них виникають, та підтримка педагогів-початківців. Ця робота проводиться за таким алгоритмом:
- виявлення професійних труднощів педагогів — на початку кожного навчального року ми проводимо опитування, з'ясовуючи, при реалізації яких розділів програми педагог стикається з труднощами та з яких питань потребує методичної допомоги;
- вивчення роботи вихователя-початківця — проводимо «Експрес-опитування вихователя-початківця» ;
- визначення рівня професійної майстерності — аналізуємо результати моніторингу професійного зростання (накопичення інформації про кожного педагога забезпечує безперервне відстеження їх професійного рівня);
- планування методичної допомоги педагогам — відображаємо у плані методичної роботи заходи, спрямовані на розв’язання виявлених проблем;
прогнозування та моделювання розвитку фахової майстерності педагогів.
При визначенні професійної майстерності педагогів ми враховуємо думку адміністрації, практичного психолога, батьків про його освітню діяльність, а також ставлення до педагога вихованців. Але головним критерієм оцінки є успішність дітей, їхні комунікативні навички та творчі здібності.
Методична допомога педагогам реалізується через такі форми роботи:
- наставництво;
- організація взаємовідвідувань;
- методичні рекомендації;
- відкриті заходи;
- ділові ігри;
- індивідуальні та групові консультації;
- семінари та семінари-практикуми.