Системний моніторинг якісного складу педагогічного колективу
Системний моніторинг якісного складу педагогічного колективу дає змогу чітко планувати і прогнозувати роботу з підвищення фахового рівня кожного педагога.
Моніторинг проводиться поетапно:
діагностичний етап — вивчення рівня сформованості фахової компетентності педагогів на початку навчального року;
організаційно-діяльнісний етап — вивчення ефективності проведення методичних заходів, самоосвіти, динаміки результативності освітнього процесу тощо;
оцінно-рефлексивний етап — об'єктивна оцінка рівня сформованості професійної компетентності педагога на кінець навчального року.
На діагностичному етапі одним із засобів вивчення рівня фахової компетентності педагогів є самоаналіз. За результатами моніторингу на сьогодні педагогів нашого колективу умовно можна розділити на три групи відповідно до рівня організації ними освітнього процесу:
педагоги-початківці — педагоги, які володіють фаховою майстерністю, сумлінно виконують професійні обов'язки, організований ними освітній процес має репродуктивний характер;
педагоги-раціоналізатори — педагоги, які творчо і ефективно використовують відомі форми і методи роботи з дітьми, постійно вдосконалюють фахову майстерність, є прикладом для педагогів, які не мають достатнього досвіду роботи, організований ними освітній процес має раціоналізаторський характер;
педагоги-новатори — педагоги, які постійно перебувають у творчому пошуку, використовують нові оригінальні методи і прийоми роботи з дітьми, що вносить істотні інноваційні зміни в освітній процес.
З огляду на завдання щодо вдосконалення професійної компетентності, які стоять перед педагогами кожної з груп, систему методичних заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток їхнього творчого потенціалу, структуровано за блоками:
- удосконалення педагогічної майстерності;
- підвищення кваліфікації, атестація педагогів;
- упровадження інноваційних технологій.