Системний моніторинг якісного складу педагогічного колективу

Системний моніторинг якісно­го складу педагогічного колективу дає змогу чітко планувати і прогнозувати роботу з підвищення фахового рівня кожного педагога.

Моніторинг прово­диться поетапно:

    діагностичний етап — вивчення рівня сформованості фа­хової компетентності педагогів на початку навчального року;

   організаційно-діяльнісний етап — вивчення ефективності проведення методичних заходів, самоосвіти, динаміки ре­зультативності освітнього процесу тощо;

     оцінно-рефлексивний етап — об'єктивна оцінка рівня сфор­мованості професійної компетентності педагога на кінець навчального року.

     На діагностичному етапі одним із засобів вивчення рівня фахо­вої компетентності педагогів є самоаналіз. За ре­зультатами моніторингу на сьогодні педагогів нашого колективу умов­но можна розділити на три групи відповідно до рівня організації ними освітнього процесу:

     педагоги-початківці — педагоги, які володіють фаховою майстерністю, сумлінно виконують професійні обов'язки, організований ними освітній процес має репродуктивний характер;

    педагоги-раціоналізатори — педагоги, які творчо і ефектив­но використовують відомі форми і методи роботи з дітьми, постійно вдосконалюють фахову майстерність, є прикладом для педагогів, які не мають достатнього досвіду роботи, орга­нізований ними освітній процес має раціоналізаторський ха­рактер;

      педагоги-новатори — педагоги, які постійно перебувають у творчому пошуку, використовують нові оригінальні мето­ди і прийоми роботи з дітьми, що вносить істотні інноваційні зміни в освітній процес.

      З огляду на завдання щодо вдосконалення професійної компе­тентності, які стоять перед педагогами кожної з груп, систему мето­дичних заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та профе­сійної майстерності педагогів, розвиток їхнього творчого потенціалу, структуровано за блоками:

-         удосконалення педагогічної майстерності;

-         підвищення кваліфікації, атестація педагогів;

-         упровадження інноваційних технологій.